Focení ohňostrojů na přelomu roku 2021/2022

Detail akce


Odkaz:
https://www.spolecneaktivity.cz/skupiny/fotografovani-se-zrcadlovkou/napady-na-akce/2021-12-31-foceni-ohnostroju-na-prelomu-roku-20212022
Mapa:
Začátek:
2021-12-31 23:30
Konec:
2022-01-01 01:00
Čas srazu:
-
Místo srazu:
)
Místo:
Praha
Kapacita:
8
Min. kapacita:
0
Cena:
0
Pozn. znamení:
Popis:
Ahoj, rád na přelomu roku fotím ohňostroje a napadlo mě, zda by se nechtěl někdo přidat. Dohodli bychom se na nějakém míst s pěkným výhledem, třeba vodní hladinou pro hezké odrazy apod.Nejde mi o focení konkrétného "oficiálního" ohňostroje, ale o focení menších soukromých ohňostrojů, kterých bývá v Praze mnoho. Je možnost si tak vyzkoušet nastavení techniky, experimentovat, celé to trvá delší čas.Technika: Ohňotroje nejsou zase tak náročné na techniku, protože ta pyrotechnická směs vydává hodně intenzivní světlo. Ideální je stativ (ať už velký, ministativ, monopod), ale jde fotit i z ruky (třeba s časem kolem 1/15 s). Vhodná je možnost manuální nastavení expozice (clony a zejména času). Věřím, že i s trochu slušnějším mobilem se dá lecos nafotit, ale lepší techika je určitě plus.
Obrázek:
/content/data_storage/full/event_files/images/foceni-ohnostroju-na-prelomu-roku-20212022/ohnostroj-20192020_21121413086675_f.jpg
Nápad:
Tip:
Soukromá:
Nástěnka ID:
2deb3ff9-ea91-49a2-8952-43ec8848de1f
Budoucí:

Organizátoři

Přezdívka Jméno Pohlaví Rok narození Spolehlivost Email Telefon
honza2015 Honza [honza-2015 (zavináč) seznam.cz] M 0 / - 98 %

Účastníci

Přezdívka Jméno Pohlaví Rok narození Spolehlivost Email Telefon
honza2015 Honza [honza-2015 (zavináč) seznam.cz] M 0 / - 98 %

Komentáře

Datum Autor Text
2021-12-29 19:29 JaFo Tak bohužel jsem schytal zákaz vycházek. Kolegovi v práci vyšel pozitivní PCR test a prásknul mě na hygienu. Naposledy jsem beziny schytal před 20 lety na vojně :(. To jen aby ses nedivil proč nepřijdu i když by mě to zajímalo sdílet zkušenosti.
2021-12-18 14:20 JaFo Jen pro zajímavost jak to samé dělají profíci, podívejte se na tuhle fotku (není moje)http://www.ignisbrunensis.cz/data/pics/2021-09-11_ignis-epilog/img_9460upr2.jpgTam je na první pohled vidět čas expozice kolem 5s (světelná stopa auta).Tohle zase vypadá jako fotomontáž:http://www.ignisbrunensis.cz/data/pics/2021-09-11_ignis-epilog/img_9457upr-web.jpghttp://www.ignisbrunensis.cz/data/pics/2021-09-11_ignis-epilog/img_9457upr-web2.jpgsoudě podle čárkovaných linií. To je v reálu nemožné a asi to byla mnohonásobná expozice spojená s pozadím foceným na dlouhý čas.
2021-12-15 15:33 honza2015 Právě ty neofiko ohňostroje bývaly na přelomu roku po dlouhou dobu, takže člověk před půlnocí si už mohl zkoušet nastavení a testovat ho. A po půlnoci měl třeba půl hodinu poměrně intenzivních ohňostrojů a mohl fotit a zkoušet různá nastavení. Takže poměrně dost času na experimenty.Jinak, když jsem fotil ohňostroje, tak jsem často mačkal spoušť tak nějak "náhodně", abych měl hodně materiálu a pak jsem vybíral povedené snímky.
2021-12-15 15:20 JaFo Já jsem ohňostroje moc nefotil. Nikon D90 na tohle není. Když je málo světla tak brutálně ujedou barvy. Letos mám něco jiného.A co se týče ohňostroje, tak největší problém je v načacování. Než se foťák seřídí tak už vyfotí něco jiného. Takže asi vypnout veškerou automatiku a štelovat pouze ručně. Já mám "časovou" zkušenost s focením motýlů - než zrcadlovka sklopí zrcátko, tak motýl na oplátku sklopí křidélka a smůla. Kdyby šlo zrcátlo trvale sklopit, asi by to bylo lepší.Napadlo mě to točit jako video a pak vyřezat vhodné "fotky". A možná to zpráskám. Člověk se učí i chybami. Profesionální fotograf musí odevzdat kvalitní fotky, ale amatér, když se to nepovede, tak to nevadí a když se to povede tak má radost. A když to povorám já, tak si fotky můžeme vyměnit.Já mám poslední dobou úplně jiný problém při focení. Ten prostor možného nastavování parametrů je tak obrovský, že musím počítat i s časem než všechny parametry správně nastavím. A někdy už to ani nejde stíhat.
2021-12-15 12:34 honza2015 Když jsi psal o pozadí, tak jsem si představoval něco daleko a ne lidi pár metrů od foťáku. Pro takové případy souhlasím, že by blesk měl význam. A jinak je to dost na subjektivním vnímání, zda tam jsou ty lidé na té fotce vůbec potřební (nebo "stačí" tmavé siluety).Též se rád něco přiučím a rád si prohlédnu Tvoje fotky s použitím blesku.Ale obecně si myslím, že zrovna pro focení ohňostrojů lidem, kteří bleck nemají, moc chybět nebude. Buď budou mít kompozici takovou, že tam žádné blízké objekty nebudou. Nebo tam budou mít nějaké tmavé siluety v popředí. Tedy absencí blesku bych se nijak nestresoval.
2021-12-15 10:03 JaFo Ten blesk teoreticky "vyřeší" něco jiného. Lidi na popředí nebudou rozmazaní nebudou podexponovaní. A v té vzdálenosti, kde je ohňostroj se už světlo z blesku neuplatní. To je přesně to, co ty máš na dvou ukázkových fotkách.Třeba se ti moje fotka nelíbí, ale podívej se na jinou fotku od někoho jiného z té samé akce:https://www.spolecneaktivity.cz/akce/fotogalerie/fotografie-akce-nocni-relaxace-na-zricenine-oheb-2https://www.spolecneaktivity.cz/content/data_storage/full/event_files/images/nocni-expedice-na-zriceninu-kostomlaty/stormik/IMG_20210807_211852_21080839141319_f.jpgA když to srovnáš, tak blesk odvedl naprosto skvělou práci. Na druhé fotce jsou čerti v tunelu a navíc je fotka plná šumu, protože to foťák nezvládal. Takhle vypadá mazanina focená na dlouhý čas. Také to má něco do sebe:http://78.108.103.11/FOTO/2021_10_28-30-Oslavka/slides/DSC_1047.htmlJe to celé o kompromisech a rád se něco přiučím.
2021-12-14 23:36 paty.element Pánové, můžete přijet na můj soukromý ohňostroj... Ale, to byste museli být hodně rychlí... :-)Těším se na výsledky vaší tvorby... Čekám kvalitu, jako vždy... :-)
2021-12-14 23:32 karkoska Mno platí pravidlo, čím víc lidí, tím víc Adiddas. Takže možná by stálo za úvahu místo do centra Prahy, jet naopak někam, kde je hodně paneláků, protože se dá předpokládat více soukromých ohňostrojů. Nicméně chápu, že pokud by na pozadí byl panelák, nebude to moc hezké a pak by to chtělo být vysoko, jinak to paneláky zastíní.
2021-12-14 23:04 honza2015 Nepoměr mezi světeností pozadí a ohňostroje si nedovedu představit řešit bleskem, protože to pozadí bude typicky mnohem vzdálenější. A i kdyby nebylo, tak s bleskem to nebude vypadat moc přirozeně. To spíš bych třeba udělal jiný snímek bez pohybu fotoaparátem s vhodným časem pro foto pozadí a pak snímky ohňostroje a pozadí sloučil. Ale přišlo mi, že to ani není třeba většinou dělat a nevypadá to špatně (tedy zatím jsem to slučování nepoužil).Mimochodem na té fotce SA akce je ten blesk hodně vidět a moc se mi nelíbí. Chápu, že tam toho jinak moc nevyfotíš, protože s dlouhým časem budeš mít z postav, ohně a možná i nějakých rostlin ve větru jen mazaninu.S Vyšehradem souhlasím, tak to není nic moc. Možná s teleobjektivem, ale i tak si nemyslím, že by to dopadlo moc dobře. Možná by mohl být naopak pěkný výhled na Vyšehrad třeba z ostrova Císařská louka. Nebo obecně někde ze břehu Vltavy. Ale kde budou odpalované nějaké pěkné ohňostroje, to stejně dopředu nezjistíme.
2021-12-14 22:05 JaFo Fotografování ohňostrojů mě také napadlo.Největší past je asi v tom, že ohňostroj se mění v čase a čas musí být relativně krátký. A pak je velký nepoměr mezi světelností ohňostroje a světelností pozadí. Dal by se vzít blesk a 30m popředí "vypálit" jako kdyby to bylo ve dne.Takhle vypadá jedna akce SA přisvícená bleskem se směrným číslem 32:http://78.108.103.11/FOTO/2021_08_7-8-Oheb/slides/DSC_1558.htmlPokud má někdo Nikon, tak mu blesk mohu půjčit, mohlo by to fungovat i s jiným typem fotoaparátu v režimu TTL. To by chtělo si to vyzkoušet předem.Hlavní je najít místo kam. Na Vyšehradu jsem už byl byl mnohokrát. Tam se trochu něco pozorovat dá, ale hlavně očima. Ohňostroje jsou daleko, moc fotogenické to není. Také jsem několikrát byl na mostech přes Vltavu tak to trochu vidět je. Zajímavá by mohly být schody z Čechova mostu na Stalinův pomník. A nebo Vítkov.

Alba

Autor URL Externí galerie

Zápisy

Autor URL

Zpět na seznam akcí